Author: Estefania
•6:11
La setmana del 2 de novembre al 6 de novembre vam dedicar les sessions de COED a preparar els debats. El dijous 12 de novembre van començar les exposicions orals.

Primer de tot vam començar la sessió amb les recitacions, per sort, no era el meu torn, però hi havia un cúmul de nervis a l'aula impresionant. Aquesta activitat m'ha agradat moltíssim, cadascú ho feia d'una manera diferent, però tots trobo que ho han fet molt bé.
Tot seguit els debats, el primer grup el va fer sobre "La proposta d'ampliació d'educació obligatòria fins als 18 anys" que trobo que és un tema molt interessat per fer un debat. Suposo que tots estàven molt nerviosos perquè eren els primers de fet el debat, però crec que van fer una bona exposició oral.
El segon grup, el meu, vam fer el debat sobre "Les escoles mixtes, si o no?" un tema força actual crec. Teniem molts arguments tant a favor com en contra, el problema era que teníem poc temps i l'havíem de respectar.
Arguments a favor:
Arguments en contra:
Tant les que anàvem a favor, com les que anàvem en contra, crec que hem fet el nostre paper tal i com s'havia de fer, hem argumentat d'una manera convincent i independenment de qui guanyés el debat, crec que els dos grups hem fet les nostre intervencions correctament.
Crec que l'exposició ens ha quedat molt bé, de fet, darrere d'aquella presentació hi havien moltes hores de dedicació entre tots els participants, ens hem ajudat d'una presentació powerpoint on hi reculliem fragments de notícies significatives. A continuació us l'adjunto:
Ara, us passo alguns links amb notícies o articles d'opinió sobre aquest tema que trobo bastant interessants:

Per acabar, la pròxima web que us passaré és d'una institució educativa diferenciada que m'ha cridat molt l'atenció. Com que jo argumentava en contra de les escoles mixtes, buscant informació vaig trobar aquesta web, i em va agradar com enfocaven l'ensenyament:

I per acabar, les conclusions a les que el meu grup vàrem arribar són:

-Les escoles homogènies tenen millors resultats acadèmics com s'ha demostrat en diversos anuncies, com per exemple l'informe de EASSE (associació europea de educació d'un sol sexe), al Regne Unit, que 81 de les 100 escoles amb millors resultats són escoles homogènies.
-Les escoles mixtes no han aconseguit la igualtat entre sexes que desitjaven quan van unir-los. En diverses escoles mixtes les nenes són apartades, abandonades, marginades i inclus maltractades.
-Els benenficis de les escoles homogènies són: millora en el procès d'aprenentatge ja que estàn menys distrets, i ajuda a un millor desenvolupament de la personalitat dels alumnes.
-Hi ha menys problemes de disciplina i distraccions a classe, i els alumnes estàn més dirigits i centrats.

Fins aquí la última sessió, per acabar m'agradaria dir que aquesta última classe l'he trobada molt interessat, trobo que escoltant als altres s'apren moltíssim. He hagut de passar per una situació tensa i amb molt de nerviosisme, però una vegada fet, et sents satisfet. Ara a observar com ho fan els meus companys a les pròximes sessions, i esperar fins que sigui el meu torn de recitar.

This entry was posted on 6:11 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentaris: