Author: Estefania
•4:10
PRÀCTICA 1: Anàlisi d'un anunci

A l'última classe de GITIC, primer de tot vam comentar diferents conceptes sobre l' Educació mediàtica i després vam treballar amb diferents anuncis i els vam analitzar.

Conceptes sobre l'EDUCACIÓ MEDIÀTICA:

-Quan la comunicació concep l'aplicació dels medis i la tecnologia en l'acció educativa, afavoreix un procés de reflexió personal.
-Ajuda en la formació de valors, hàbits, coneixements i actituds, cosa que promou el desenvolupament personal.
-És el procés d'ensenyar i aprendre dels medis de comunicació, tenint com a resultat una alfabetització mediàtica, cosa que implica "llegir i escriure" els medis.
-Promou la interacció i valoració dels continguts dels medis de comunicació.

Avui en dia es sol reivindicar la necessitat d’incorporar l’educació en mitjans audiovisuals al currículum escolar. Es té l’objectiu de dotar les persones d’instruments per comprendre, amb rigor i de forma crítica, els missatges que consumeixen, i de proporcionar-los els recursos necessaris per produir textos o discursos adients a les diferents situacions de comunicació, és a dir, de fer un lloc al currículum per abordar els audiovisuals com a objecte d’estudi.
1- Diversos autors només consideren educació en mitjans aquella que té a veure amb l’ensenyament i l’aprenentatge sobre els mitjans. Des d’aquesta postura, es fa una clara distinció entre educar en mitjans i usar la tecnologia audiovisual com a recurs didàctic perquè es corre el risc de fer-ne un ús exclusivament instrumental, que mostri els mitjans com a eines neutrals (transparents) al servei de la «informació».

2- "la importància socialitzadora que les famílies i les institucions atribueixen a la televisió i a la resta de mitjans audiovisuals de masses” i reclama una resposta educativa que:
- ensenyi sobre els mitjans - incorpori l’anàlisi crítica i la producció creativa - promogui l’esperit de comunitat i de responsabilitat social, així com l’autonomia personal.

Tot això s'està duent a terme per tal d'evitar l'analfabetització mediàtica.

Conceptes bàsics sobre els Mitjans de Comunicacio de Masses

-S'adreçen a una audiència indiscriminada.
-Són empreses basades en l'economia de consum.
-Creen una falsa il·lusió de realitat.
-Utilitzen el llenguatge audiovisual (domina l'emoció per sobre del raonament )
Exemples: la televisió, la ràdio, la premsa, la publicitat, l'Internet...

Funció dels Mass Media
-Difonen coneixements
-Provoquen experiències vicàries
-Proposen models
-Transmeten valors
-Influeixen en la socialització


Anuncis mostrats a classe:
  • Primer anunci: Danone

  • Segon anunci: Galerias





Anàlisi d'un anunci:

No sé exactament que és el que té aquest anunci però sempre que el miro acabo amb un somriure a la cara. El conjunt de la música que ho ambienta, els actors, amb la dolçura de la noia i la sensibilitat del noi amb la seva frase final, fa que aquest anunci sigui encantador.



A les 2 primeres escenes ( la noia a l'habitació amb el gos i la noia caminant pel carrer sota la pluja ) hi ha molt poca llum, són escenes fosques, cosa que transmet tristesa i soledat. Són plans generals, en la primera escena tota l'habitació, ella i el gos i en la segona escena el carrer amb edificis i altres persones.

A la tercera escena la noia arriba a un bar-gelateria, aleshores hi ha més lluminositat cosa que fa que no sigui tant apagat i trist com les escenes anteriors. Fins aquí tot són plans generals fins que la noia parla amb el que noi que aten a la clientela, que aleshores es mostra tot en un primer pla enfocant per separat al noi i la noia segons van parlant. La noia demana un gelat i quan el noi li fa es mostra en un pla detall el gelat i la cullaradeta. A partir d'aquí sona una cançó tranquil·la, que desperta un toc de sensualitat. El noi li prepara el gelat i li dona i una vegada el té a les mans hi ha un canvi d'escena i surt la noia assentada en un sofà en primer plà i després en plà general menjant-se el gelat, i en un lloc bonic i agradable on es veu el cel.

Hi ha dos personatges principals i únics, la noia i el noi. La noia interpreta molt bé el paper, però durant l'anunci podriem dir que evoluciona, primer ens mostra que esta trista, apagada, malhumorada no se sap perquè, però una vegada arriba a la gelateria i demana el gelat al noi, una vegada el té, aquest paper de noia trista canvia de cop i es mostra alegre i satisfeta. El paper del noi, molt sensible, al veure que la noia no està d'humor amb les seves tendres paraules "tienes una sonrisa muy bonita" li canvia completament el dia a la noia.

Aquí teniu el diàleg que es mostra:

Lugar del rodaje: Teatro Häagen Dazs Calderón - Madrid
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
- Hola
- Hola. Quería un helado con sabor a “hoy no quiero hablar con nadie”
- ¿Mediano o grande?
- Grande [... comença una cançó: Russian Red - Nice Thick Feathers ]
- Esto no es lo que te he pedido
- Ya, es sabor a “tienes una sonrisa muy bonita”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Quan la noia ens diu: -.... con sabor a " hoy ... nadie", ens fa entendre que no està d'humor o que té un mal dia. El noi veient aquesta contestació li segueix el rollo i li dona qualsevol gelat i ella li diu: -Esto...pedia, i ell acava la conversa amb "tienes una sonrisa muy bonita" cosa que fa que la noia somrigui i vegi el dia d'una altre manera, i canvií aquesta actitud que té.

La marca publicitària que s'anuncia és Häagen Dazs.

Trobo que Häagen Dazs ha tingut una manera molt original d'anunciar els seus productes utilitzant aquest tipus d'anunci. Ha tingut molt d'èxit entre l'audiència i com molts diuen, en realitat no té res, però alhora molt, perquè té una manera insultant de cridar l'atenció.

Quan acava l'anunci diu:
"sabores que se inspiran en ti"
Suposo que quan utilitza aquest tòpic es refereix a que no hi ha uns sabors establerts, sinó que per a cada persona hi ha el seu personalitzat i també com dient que si no estàs d'humor un gelat Häagen Dazs et canviarà el dia radicalment i et farà veure les coses d'una altra manera. I per acabar, repetir el que he dit anteriorment, a banda de que m'agrada moltíssim, trobo que aquests anunci és fascinat i inesperat i és una manera molt tendre d'anunciar un gelat.

This entry was posted on 4:10 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentaris: